Ön Bilgilendirme Formu
İşbu Ön Bilgilendirme Formu, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m.5 ve devamı uyarınca hazırlanmıştır.Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, aşağıdaki hususların tamamını içerecek şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirildiğini kabul ve taahhüt etmiştir.
MADDE 1- SÖZLEŞME KONUSU MAL VEYA HİZMETLERİN TEMEL NİTELİKLERİ:
Genel olarak mal satımına ilişkin sözleşmelerin konusunu satımı yasal olan her türlü taşınır mal oluşturabilir. Özel olarak da sitede yer alan ürünler tescilli bir marka olan Elifle Markasının emaye ürünleri olup niteliği etraflıca bilgilendirme amaçlı aşağıda anlatılmıştır.
Emaye, hem geleneksel hem de modern mutfaklarda şıklık ve kullanışlılık arayanların tercihi olmaya devam ediyor.
Emaye eşyaların el boyamasıyla oluşan hafif farklılıklar ve küçük pürüzler, her ürünün özgünlüğünü ve değerini artırır, onları sıradan ürünlerden ayırır.
Emaye eşyalar, geçmişten günümüze uzanan bir geleneği temsil ederken, kaliteli malzemesiyle uzun yıllar boyunca kullanım sağlar.
Emaye kaplar, yemek pişirmek ve saklamak için kullanılan yaygın bir mutfak ekipmanıdır. İşte emaye kapların kullanım talimatları:
1. Temizlik: Yeni bir emaye tencere veya tavayı kullanmadan önce, sıcak sabunlu suyla yıkayın ve iyice durulayın.
2. Yağlama: Emaye kaplar yapışmaz bir yüzeye sahip olmasına rağmen, yemeklerin yapışmasını önlemek için hafifçe yağlayabilirsiniz.
3. Isı Ayarı: Emaye kaplar düşük veya orta ısıda pişirme için uygundur. Aşırı yüksek ısıda kullanılmamalıdır, çünkü bu kapların emaye kaplaması zarar görebilir. Isıtma işlemi yapılırken mutlaka içerisinde su bulundurulmalı ve gözetim altında kontrollü şekilde ocak ve fırında kullanılmalıdır.
4. Metal Araçlar: Emaye kapları çizmemek için metal veya keskin araçlar kullanmaktan kaçının. Ahşap veya plastik mutfak eşyalarını tercih edin. Metal ürünler emayenin yüzeyini çizebilir.
5. Fırında Kullanım: Emaye kapları fırında kullanmak isterseniz, üretici talimatlarına uygun olarak sıcaklığı ayarlayın ve kapaklı kapları fırına koymadan önce kapakları çıkarın. Yapışmaması için yağlı kâğıt, yağlama, unlama gibi gerekli önlemleri alın.
6. Kullanım alanı: Bulaşık makinesi, indüksiyon dâhil her türlü ocak, fırın ve buzdolabında kullanılabilir. Mikrodalga fırında kullanılmaz.
7. Temizlik: Kullandıktan sonra emaye kapları elde yıkayın ve sert bir sünger veya tel sünger kullanmaktan kaçının, çünkü bu kaplamayı çizebilir.
8. Sert Leke Temizliği: Sert lekeleri çıkarmak isin beyaz sirke ve su karışımı veya karbonat kullanabilirsiniz. Bu lekeleri temizlerken dikkatli olun ve fazla baskı yapmayın. Emaye temizliği yaparken kesinlikle porçöz, kireç çözücü, çamaşır suyu gibi kimyasal deterjanları ASLA KULLANMAYINIZ.
9. Asitle Kullanımı: Limon, çilek, alkol gibi asitli gıda ve içeceklere uzun süre maruz kaldığında emayenin renginde matlaşma, yüzeyinde lekelenme olabilir.
10. Çatlaklar veya Hasar: Emaye kaplarınızda çatlaklar veya hasarlar oluştuğunda, bunları kullanmamalı ve güvenli bir şekilde imha etmelisiniz.
Unutmayın ki emaye kaplar uzun ömürlüdür ve doğru bakım ile uzun yıllar hizmet edebilirler. Herhangi bir özel kullanım talimatı veya üretici tavsiyelerine mutlaka uygun davranın.
MADDE 2 : SATICI BİLGİLERİ
SATICI UNVANI : ELİFLE MUTFAK TEKSTİL TİCARET İTHALAT İHRACAT LTD.ŞTİ.
SATICI MERSİS NUMARASI : VKN : 3010555118 GökpınarVD
MADDE 3: HER TÜRLÜ GENEL KONULARDAKİ İRTİBAT KANALLARIMIZ
Tüketicinin hızlı bir şekilde irtibat kurması için ;
Açık adresimiz aşağıdaki gibidir:
Sümer Mh.Çal Cad.2482/2 Sk No:4/1Skycity İş Merk.Bblok K 11 Merkezefendi DENİZLİ TÜRKİYE
Telefon numaramalarımız : 0 531 782 48 46
Benzeri iletişim bilgilerimiz mail adreslerimiz: elifleemaye@gmail.com
MADDE 4 : TÜKETİCİ ŞİKAYET KANALLARIMIZ
Şikayet hattı :0 531 782 48 46
E posta adresimiz : elifleemaye@gmail.com
İlgili kişi : Sultan GÜNER
MADDE 5 : FİYAT BELİRLENME USUL VE ESASLARI İLE EK MASRAFLARA İLİŞKİN BİLGİLER
Sitedeki ürünlerin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, belirlendiği ve yayınlandığı tarih itibariyle sitede görüldüğü fiyattır. Fatura tarihi ile bir farklılık olması halinde fatura tarihindeki fatura bedeli esastır. Alıcı ; nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması durumunda ek masrafların çıkabileceğini ve kendisi tarafından ödenebileceğini kabul ve taahhüt eder. Sözleşme kurulmadan önce, sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edebileceğini bunun için kendisinden açık onay istenebileceğini kabul etmiştir.
MADDE 6 : İLAVE MALİYET GİDERLERİ
Sözleşmenin kurulması aşamasında uzaktan iletişim aracının (Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı,) kullanım bedeli alıcı tarafından ödeneceği ve/veya olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda çıkabilecek ilave maliyeti satıcının kendisine yansıtma hakkının olduğunu da kabul ve taahhüt etmiştir.
MADDE 7 : TAAHHÜTLER VE ŞİKAYET ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ
Ödeme peşindir , Müşteri kredi kartı ile de sitede sunulan başkaca varsa ödeme imkanı ile ödemesini gerçekleştirebilecektir. Ticari reklam ve tanıtımlarında taahhüt edilen süre ile uyumlu teslim yapılması esastır. Bu durumun değişiklik göstermesi mümkün olabilir. İfa süresi teslimat ve ifaya ilişkin diğer bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcı ile aracı hizmet sağlayıcının şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri işbu sözleşmede belirtilmiştir.
Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, mesafeli satış yönetmeliğinin 5.maddesinin tamamını içerecek şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından kanunda belirtilen yöntemlere uygun olarak bilgilendirilmiş olduğunu ve bu ön bilgileri edindiğinin ayrıca kendisinden satıcı tarafından kullanılan iletişin aracına uygun olarak teyit ettirildiğini de kabul ve taahhüt etmiştir.
Satıcı; Tüketici siparişi onaylamadan hemen önce verilen siparişin ödeme yükümlülüğü anlamına geldiği hususunda tüketiciyi açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirdiğini kabul ve taahhüt etmiştir.
MADDE 8: CAYMA HAKKI İLE İLGİLİ HUSUSLAR
Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü, satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgi ile malın bu taşıyıcıyla iadesi halinde teslim masrafını geçmemek üzere iade masraf tutarına ve hangi tarafça karşılanacağına, öngörülenin dışında bir taşıyıcıyla iadesi halinde ise iade masrafını tüketicinin karşılayacağına ilişkin bilgiler aşağıda açıklanmıştır.Tüketici’nin, tercih ettiği yönteme bağlı olarak cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde ürünü geri göndermesi gerekmektedir. Ürün ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, Ürün ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak tek bir pakete konularak iade edilmesi gerekmektedir. Tüketici, cayma süresi içinde ürünü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde mutad kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Buna göre, cayma tarihine kadar ki süreçte Ürün'ün kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa Tüketici cayma hakkını kaybedebilir.
8.1)CAYMA HAKKI: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir
8.2) CAYMA HAKKI SÜRESİ hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
8.3CAYMA HAKKI SÜRESİ BELİRLENMESİ ;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün, b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün, c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
8.4 MALIN TESLİMİNE İLİŞKİN HÜKÜMLER :
Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez. Tüketicinin isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler haricinde satılan malın hazır ve stokta olması halinde , tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 30 gün içinde teslim edilir. Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının ve satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde aracı hizmet sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur. (2) Tüketicinin, satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu değildir.
8.5 MAL TESLİMİ VE HİZMET İFASI BİRLİKTE OLMA DURUMU : Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
8.6 CAYMA HAKKININ KULLANIMI VE YÜKÜMLÜLÜKLER :
8.6.1Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile (Değişik ibare:RG-23/8/2022-31932)satıcı, sağlayıcı veya aracı hizmet sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
8.6.2 Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
8.6.3Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
8.6.4Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
8.6.5 (Ek:RG-23/8/2022-31932)(1) Platform üzerinden kurulan mesafeli sözleşmelerde aracı hizmet sağlayıcı tüketicinin EK’te yer alan formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için platform üzerinde gerekli sistemi kurmak ve tüketicilerin iletmiş olduğu cayma beyanlarının kendisine ve satıcı veya sağlayıcıya ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
8.7 CAYMA BİLDİRİMİNİN YAPILACAĞI AÇIK ADRES FAKS VEYA E POSTA BİLGİLERİ :
Sümer Mh.Çal Cad.2482/2 Sk No:4/1Skycity İş Merk.Bblok K 11 Merkezefendi DENİZLİ TÜRKİYE
elifleemaye@gmail.com
8.9 CAYMA HAKKININ KULLANILAMADIĞI DURUMLAR :
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
c) ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
h) ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
i) h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler. ı) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununa göre tescili zorunlu olan taşınırlar ile kayıt veya tescil zorunluluğu bulunan insansız hava araçlarına ilişkin sözleşmeler.
j) i) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler.
k) j) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Canlı müzayede şeklinde açık artırma yoluyla akdedilen sözleşmeler.
l) k) (Ek:RG-23/8/2022-31932)(2) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler.
E K - 1
(Bu form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde doldurup gönderilecektir.)
-Kime: : ELİFLE MUTFAK TEKSTİL TİCARET İTHALAT İHRACAT LTD.ŞTİ.
SATICI VKN : 3010555118 GökpınarVD
Sümer Mh.Çal Cad.2482/2 Sk No:4/1Skycity İş Merk.Bblok K 11 Merkezefendi DENİZLİ TÜRKİYE
Telefon numaraması : 0 531 782 48 46
@Mail : elifleemaye@gmail.com
Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.
Sipariş tarihi veya teslim tarihi :
-Cayma hakkına konu mal veya hizmet :
-Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli :
-Tüketicinin adı ve soyadı :
-Tüketicinin adresi :
-Tüketicinin imzası :
(Sadece kağıt üzerinde gönderilmesi halinde)
-Tarih :